
Балансування коліс — це важлива процедура, яку часто ігнорують, хоча вона суттєво впливає на комфорт їзди та безпеку.
Більшість коліс насправді не є ідеально рівними та симетричними. Колесо складається з диска, шини та вентиля. Часто буває так, що вага розподілена нерівномірно — з одного боку трохи більше, з іншого менше. Через це колесо при обертанні "б'є", з'являються вібрації, підвищується зношення шини, диска та підвіски. Керувати автомобілем стає менш комфортно й безпечно.
Щоб уникнути таких проблем, виконується процедура балансування — колесо встановлюється на спеціальний високоточний балансувальний стенд, який визначає, де саме потрібно додати тягарець, щоб рух був плавним і рівномірним.
Що таке балансування коліс і як це відбувається?
Балансування коліс — це обов’язкова процедура після встановлення нових шин або після ремонту колеса. Вона потрібна для того, щоб колесо оберталося рівно, без биття й вібрацій, які можуть передаватися на кермо та підвіску.
Як це відбувається на шиномонтажі?
- Зняття колеса з автомобіля.
Майстер знімає колесо і готує його до перевірки. -
Очищення колеса.
Перед балансуванням колесо очищають від бруду, камінців, старих вантажів. -
Встановлення на балансувальний стенд.
Колесо встановлюється на спеціальний балансувальний станок( модель) -
Обертання і аналіз.
Станок обертає колесо, на екрані відображаються дані про дисбаланс та в яке місце додати тягарець. -
Встановлення тягарців.
Майстер прикріплює балансувальні тягарці (модель) у потрібні місця на диску, щоб вирівняти розподіл маси. -
Повторна перевірка.
Після встановлення тягарців колесо ще раз перевіряється на стенді. Якщо баланс досягнуто — вібрації зникли, а обертання рівне. -
Монтаж колеса на авто.
Відбалансоване колесо встановлюється назад, і автомобіль готовий до безпечної та комфортної їзди.
Балансування колеса це рівномірний розподіл його маси відносно осі обертання, щоб уникнути биття та вібрацій на різних швидкостях.
Основні ознаки дисбалансу
Порушення балансу легко розпізнати за такими симптомами:
Биття керма або його дрібна тряска, особливо на швидкості понад 80 км/год.
Часто вібрація зростає із підвищенням швидкості,. Якщо биття проявляється більше на кермі — проблема в передніх колесах; якщо відчувається в задній частині авто — у задніх.
Види дисбалансу колеса
Існує кілька видів порушення балансу колеса, але звичайному водієві не обов’язково знати всі технічні терміни. Головне — розуміти, як це проявляється на дорозі:
- Трясе кермо.
На швидкості ви відчуваєте вібрації, кермо "б’є" або тремтить у руках — це сигнал, що є проблеми з балансуванням передніх коліс. -
Трусить усе авто.
Якщо вібрацію відчуваєте не тільки в кермі, а й по всьому кузову — швидше за все, проблема в задніх колесах. -
Машину кидає з боку в бік.
Автомобіль нестійкий на дорозі, складно тримати пряму траєкторію — це може бути ознакою серйозного дисбалансу або деформації диска.
Чому виникає дисбаланс?
Найпоширеніші причини порушення балансу колеса:
-
Зношеність або дефекти шини;
- Викривлення диска після удару;
-
Заводські дефекти покришки або диска;
Будь-яка з цих причин призводить до зміщення центру ваги і в результаті — до биття й вібрацій.
Чому балансування необхідне?
Їзда на незбалансованих колесах загрожує:
- Прискореним зносом шин;
-
Руйнуванням підшипників та амортизаторів;
- Появою сильної вібрації й биття керма;
-
Погіршенням керованості, особливо на високій швидкості;
-
Зростанням ризику поломок підвіски та навіть ДТП.
Серйозний дисбаланс у колесах стає особливо помітним на швидкості понад 90 км/год. У такому випадку з’являються вібрації, які передаються на кермо, підвіску та весь кузов. Якщо вчасно не відбалансувати колеса, це призводить до швидкого зносу шин, дисків і підвіски.
Коли потрібно проводити балансування?
Процедуру балансування варто робити в таких випадках:
- Після наїзду на бордюр чи вибоїну;
-
При заміні шини чи диска;
-
Після ремонту або проколу шини;
-
Якщо з’явилася вібрація або биття керма на швидкості;
-
Після кожних 5000 км пробігу (профілактично).
Регулярне балансування варто проводити кожні 10 000–15 000 км або після встановлення нових шин, ремонту колеса, чи якщо ви відчуваєте вібрацію на кермі під час їзди.
Після сильного удару (наприклад, наїзду на яму) або активної експлуатації по поганих дорогах теж варто перевірити баланс — але це не означає, що після кожної нерівності треба бігти на шиномонтаж. Балансування потрібно тоді, коли є ознаки дисбалансу, а не просто «про всяк випадок». Це допоможе зберегти і ваші кошти, і ресурси автомобіля.
Висновок
Балансування коліс — не просто бажана, а необхідна процедура. Вчасне вирівнювання маси колеса, шини та диска дозволяє уникнути зайвих вібрацій, биття на швидкості, передчасного зносу деталей і підвищує безпеку руху. А головне — правильно проведений шиномонтаж забезпечує комфортну їзду незалежно від стану дороги.
Переваги : Шиномонтаж світло 24/7, єГенератор

Будемо вдячні, якщо допоможете нам стати краще.
Обслуговування за безготівковим розрахунком
Шиномонтаж
Рихтування дисків
Балансування коліс
Фарбування дисків
Шипування шин
Сезонне зберігання шин
Зварювання дисків аргоном
Датчики тиску шин TPMS: Обслуговування і заміна
Мотошиномонтаж Київ
Обслуговування автокондиціонерів
Для діагностики та заправки кондиціонерів звертайтесь за номером:
(+38 067)322 89 43